Tabloul
Pensule
de diferite mărimi, şevalete de diferite mărimi, pânze, coli groase,
câteva palete, culori şi culori, multe tablouri finalizate şi nefinalizate,
dădeau impresia unei dezordini în atelierul pictorului. Nimeni însă nu se
gândeşte că dintr-o dezordine de culori, pictorul poate crea cea mai frumoasă
ordine, cea mai interesantă combinaţie de culori dând viaţă pânzelor.
Câteva
culori posomorâte erau amestecate proaspăt pe o paletă. Pe şevaletul din
dreptul ferestrei o nouă pânză era pregătită pentru a fi pictată, căci un nou
tablou deprimant urma a fi adăugat în noua colecţie.
Sobrietatea
şi melancolia erau pictate cu multă precizie de pictorul cuprins de energia
anotimpului colorat dar trist, iar toate secretele lui le ascundea în acel
tablou.
Pictorul
suspina la fiecare strat de culoare aşezat pe acea bucată de pânză, dar nu dorea a se opri până când nu finaliza tabloul. Ştia de ce a ales să picteze atât de amar un peisaj de toamnă cu
toate că ar fi putut să îi dea un ton mai vesel. Putea să alăture nuanţei predominante
a peisajului măcar o nuanţă vie, lăsând privitorul să înţeleagă că speranţa
este acolo sau putea să picteze altul nou. Dar nu putea...
Natura
era plânsă. Ploaia se strecura pe galbenul întunecat şi pe vişiniul putred al
frunzelor, până pe brunul scoarţei copacilor. Crengile se mişcau la comanda
vântului şi îşi luau treptat rămas - bun de la frunze. Frunzele care cădeau, alergau
haotic pe o potecă veche care şoptea poveştile de odinioară ale îndrăgostiţilor şi care le purta paşii, nepăsându-le de frig. Poveştile se trezeau mereu în
fiecare toamnă, chiar dacă un strop de aer nou se făcea inevitabil prezent.
Iarba
era plină de picăturile incolore, dând impresia unui luciu şters pe
fundalul unui verde cuprins de gri. Florile aveau petale uscate şi odată cu
acestea şi culorile erau crăpate, făcându-le inobservabile. Cerul era fără de soare, iar norii cenuşii îl împânzeau. O ceaţă groasă acompania peisajul... Fiorii
toamnei bântuiau prin întregul tablou, iar la privirea acestuia scria în fiinţă
răceala.
Acela
era un tablou aparte... Toată melancolia, toată tristeţea, tot griul erau expuse
în acel tablou. Toată durerea, toată suferinţa era concentrată în cei patru
pereţi ai lemnului ce înconjura pânza. Dar nimeni nu ştia că pictorul reda în
tablourile sale exact ce simţea. Pe lângă măiestrie, pe lângă orele dedicate picturii, acolo era o parte din viaţa lui
şi dorea a sfârşi durerea. Era încă un demon interior ucis într-un tablou.
În
ziua în care colecţia a fost expusă publicului, soarele îşi revărsa razele peste tablouri. Era bizară acea lumină peste întunecatele culori... Pictorul
îşi privea colecţia dintr-un colţ de muzeu surprinzându-se zâmbind. Se hrănea
cu privirile curioase ale vizitatorilor şi simţea eliberarea ştiind că acum a
pus capăt unei perioade negre, dar ştia că oricând poate reveni acea perioadă, pentru că nimic nu
putea rămâne la fel.
Comentarii
Trimiteți un comentariu
Te ascult! :)